Monday, January 30, 2012

Penggerun Ayat Yusof

Ada ramai yg takut kalu gunakan penggerun si BELANG,hehehe,takda apa yg patut takutpun sebenarnya,kita manusia ni KHALIFAH di bumi,tapi ramai yg tak faham pengertian KHALIFAH ini,kenapa manusia dipilih sebagai KHALIFAH? apa rahsia KHALIFAH? pengertian KHALIFAH? ini la antaranya,firman Allah QS:2:30 Dan Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi". Mereka berkata: "Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan menyucikan Engkau?" Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui"

Jadi ternyata kita telah dipilih sebgai KHALIFAH,penguasa muka bumi..tapi jgn sampai kita mengharap dari yg lain selain ALLAH..apa yg kita gunakan dibumi ini,sebagai pembantu saja,sebagai penyeri hidup didunia,tapi jgn sampai tergelincir akidah...

dan juga sebagai peringatan,jgnla menggunakan pembantu-pembantu syaitan dan jin kafir,kerana mereka ini banyak tipu dayanya..

terlalu besar pengertian KHALIFAH....

Bagi mereka yg takut atau ragu2 nak gunakan si BELANG ni,kita boleh juga menggunakan penggerun dari ayat-ayat Quran...

banyak ayat-ayat or zikir nama-nama Allah yg ada sifatnya sejuk dan ada sifatnya panas..terpulang pada kita mana satu yg kita nak pakai..sini aku ijazahkan penggerun dari surah YUSUF ayat 4


Kaedahnya

1-baca senafas(tarik nafas hingga penuh ke dada) 3 kali ayat

2-langkah diatas perlu diulang sebanyak 3 kali

selepas selesai berdoa.."ya ALLAH,YA RAHMAN,YA RAHIM,YA KARIM,aku bermohon,bagaimana bulan dan bintang tunduk kepada nabi Yusuf,begitulah seluruh manusia tunduk dan hormat kepada ku"

3-Bagi tujuan resapan ilmu,hendaklah diamalkan selama 40hari

4-baca pagi dan petang


p/s akan ada satu cahaya merah masuk melalui bawah bumi masuk ketubuh kita

6 comments:

  1. Salam sahabat...begitu jua saya bermohon ijazah dari tuan admin untuk mengamalkannya...

    ReplyDelete
  2. Assalamualalaikum wbt. Mohon ijazah dari tuan untuk mengamalkanya. Terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Saya mohon ijazah untuk mengamalkan

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum .
    Sya mohon ijazah utk mengamalkannyaa .

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum .
    Sya mohon ijazah utk mengamalkannyaa

    ReplyDelete