Wednesday, August 29, 2012

Soalan Percubaan SPM Prinsip Perakaunan 2012

SBP
TIMES
WILAYAH PERSEKUTUAN K2
WILAYAH PERSEKUTUAN K1
WILAYAH PERSEKUTUAN JAWAPAN
TERENGGANU K1
TERENGGANU K2
TERENGGANU JAWAPAN
SELANGOR
PERLIS K1
PERLIS K2
PERLIS JAWAPAN
PERAK K1
PERAK K2
PERAK JAWAPAN
PULAU PINANG
PAHANG K1
PAHANG K2
PAHANG JAWAPAN
NEGERI SEMBILAN
MRSM K1
MRSM K2
MRSM JAWAPAN
MELAKA K1
MELAKA K2
MELAKA JAWAPAN
KELANTAN K1
KELANTAN K2
KELANTAN JAWAPAN
KEDAH K2
KEDAH JAWAPAN
PONTIAN JOHOR
PASIR GUDANG JOHOR
MUAR JOHOR
KLUANG JOHOR
JOHOR BAHRU
BATU PAHAT JOHOR






















25 comments:

  1. cikgu ada trial negeri - negeri lain??

    ReplyDelete
  2. cikgu balas lah mesej 2 x baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu baru upload soalan-soalan trial yang lain. Sorry lambat sikit. TK.

      Delete
  3. Thank you very much for all the trial papers. You are really kind to share. May Allah bless you n your family. Finally i can download. Earlier checked so many others, but all can't d/load. Hv to be member first.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you.Glad that I can share something with someone.

      Delete
  4. Salam.
    cikgu soalan dan skema times takde kea??

    ReplyDelete
  5. teacher, i can't download when i click "download" , it states tat "The user hosting this content is out of bandwidth."

    can u pls fix the problem ASAP...

    thanks for ur trial papers, it really helps me a lot :)

    ReplyDelete
  6. cikgu ada topic ramaln tak untuk spm tahun ini??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu rasalah kemungkinan besar topik yang perlu diberikan tumpuan melebihi yang lain ialah Penyata Kewangan Milikan Tunggal, Kelab dan Persatuan, Pengeluaran, Persamaan Perakaunan dan Penyata Penyesuaian Bank .Tapi perlu juga ulangkaji topik-topik yang lain.

      Delete
  7. bolehkah bagi jawapan P.pinang kertas 2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah upload bersama dgn soalan Penang. Semak semula ye.

      Delete
  8. Cikgu, yang negeri Kelantan tu....Kertas 2 Soalan 3.
    Apakah maksud gaji penyelia kilang termasuk gaji buruh kilang sebanyak rm2000 tersalah rekod??
    Yang mana satu patut ditolak dan mana satu patut ditambah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaji Penyelia Kilang tolak RM 2000 dan Gaji Buruh Kilang tambah dgn jumlah sama.

      Delete
    2. Kenapa?? Saya tak betapa faham lar....

      Delete
  9. Kerana dalam gaji penyelia kilang telah tersalah catat RM 2000 gaji buruh kilang.Gaji buruh kilang adalah di bawah komponen kos buruh langsung manakala gaji penyelia kilang adalah di bawah kos overhed. Sebab itu perlu ditolak RM 2000 dari gaji Pneyelia Kilang.

    ReplyDelete
  10. Ok...thank you cikgu~~~
    Yang tu, skema Negeri Pulau Pinang ada masalah tak? Soalan 6 menyediakan penyata kos pengeluaran...diskaun diterima itu tak payah masuk ke belian bahan langsung kah??

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum...cikgu, saya atiqah dan nk tny ckit. mcm mana nk mulakan catatan perkaunan yang lengkap menggunakan System UBS pada perniagaan runcit? atau cikgu boleh x suggest cara yg lg bagus utk catat perakaunan perniagaan runcit ni....saya harap cikgu dpt bls dgn segera ye. terima kasih. wasalm

    ReplyDelete
    Replies
    1. UBS adalah sistem perakaunan yang baik. Perlu belajar tentang penggunaannya. Sukar utk diterangkan di sini.

      Delete
  12. Salam, cikgu. Harap boleh bertanya, lazimnya boleh ke kita berpegang kpd analisis percubaan dri semua negeri pd saat2 akhir mcm ni? Mksud sya, brpa tinggi ketepatan analisis tu? Last year punya analisis, keluar spm ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Analisis hanya sebagai panduan yang berguna kepada calon SPM.

      Delete
    2. Analisis hanya sebagai panduan yang berguna kepada calon SPM.

      Delete
  13. salam..cikgu,sebenarnyer sy pun dh ad basic ubs tu sendiri. cume sy pening ckit mcm mana nk mulakan merekod tu.

    ReplyDelete